Cliëntbegeleider zinvolle dag invulling

Functieomschrijving

Heerlijk dat gevoel als je 's ochtends opstaat!
Dat gevoel van iets kunnen betekenen voor een ander. Weten dat je met jouw stevige persoonlijkheid en gevoel voor humor onze cliënten een zonnige dag kan geven.

Begint het al te kriebelen? Lees dan gauw verder...


”Ieder mens geeft het liefst zelf vorm aan zijn eigen leven. Soms lukt dit niet op eigen kracht. Wij ondersteunen mensen met een verstandelijke beperking en/of complexe zorgvraag. Door goed te luisteren naar de wensen van onze cliënten en hun netwerk geven wij invulling aan alle facetten van het leven: wonen, werken, vrije tijd of contacten met anderen. Wij zijn een professionele partner en handelen vanuit ons hart, gelijkwaardigheid en respect.”

 

Cliëntbegeleider zinvolle dag invulling

28-32 uren per week,

 

Jouw werkomgeving

Dagbesteding zinvolle daginvulling biedt in verschillende groepen dagbesteding aan en heeft een zeer diverse cliëntengroep van laag tot LVB niveau. Deze cliëntengroep varieert in leeftijd van 20 tot 65 jaar. Als cliëntbegeleider kun je breed ingezet worden binnen de verschillende dagbestedingsgroepen. Binnen de doelgroep van ons team ligt de nadruk op moeilijk verstaanbaar gedrag. Te denken valt hierbij aan autisme spectrum stoornissen en/of een lichte mate van psychiatrisch ziektebeeld. Cliënten zijn op diverse niveaus ontwikkeld en hebben behoefte aan begeleiding op het gebied van socialisatie, communicatie en verbeelding waarbij de belangrijke ander hen veiligheid en structuur biedt. Het aanbod van de activiteiten varieert van belevingsgerichte tot fysieke activiteiten waarbij de prikkelverwerking een grote rol speelt.

Samen met de cliënt onderzoeken we waaruit zijn vraag en interesses bestaan. Hierop worden doelen geformuleerd die terugkeren in een ondersteuningsplan en die leidend zijn voor de begeleiding.

 


Functievereisten

Jij...

... voelt een sterke affiniteit, passie voor het werken met deze doelgroep. Je bent gedreven en enthousiast om deze uitdaging met beide handen aan te grijpen. 

... bent een stevige persoonlijkheid, hebt een open en cliëntgerichte houding, weet balans te vinden tussen professionele betrokkenheid en afstand en kent je eigen grenzen en weet deze ook onder druk te bewaken. Je bent in staat tot kritische reflectie naar jezelf en collega’s en kijkt met een frisse en optimistische blik naar problemen en uitdagingen. Je bent een teamplayer en houdt van humor.


Jouw achtergrond...

Je hebt een afgeronde relevante opleiding op MBO 4 niveau en minimaal één jaar relevante werkervaring in de gehandicaptenzorg, jeugdzorg en/of psychiatrie. 

Daarnaast ben je getraind in en heb je ervaring met preventie en het hanteren van de-escalerend werk of bent bereid deze te volgen.


Daar tegenover staat…

Onze insteek is een langdurige samenwerking waarin jij in je kracht staat.

Pergamijn investeert volop in de ontwikkeling en opleiding van haar medewerkers. We bieden je de mogelijkheid om je carrière op jouw manier vorm te geven.

Verder bieden wij:

  • Een salaris in overeenstemming met de cao gehandicaptenzorg; FWG 35/40 afhankelijk van je opleiding; (min. €1.920,- max. € 2993,- o.b.v. 36 uur);
  • 144 verlofuren per jaar en 57 Persoonlijk Budget Levensfase uren (bij fulltime dienstverband).
  • Een eindejaars uitkering van 8.33%, vakantietoeslag van 8% en ORT bij onregelmatigheid.
  • Een op maat gemaakt inwerktraject om een goede start te maken binnen stichting Pergamijn;
  • Echt is goed te bereiken vanuit Sittard, Geleen, Beek, Heerlen, Maastricht, Roermond. 


Meer informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marion Hanssen, teamleider, telefoonnummer 06-42615952.

Er is een mogelijkheid om vrijblijvend een kijkje te komen nemen.


Jij gaat ervoor!

Wil jij ons team komen versterken en voldoe je aan de gestelde eisen, solliciteer dan met motivatie en CV via de website: www.werkenbijpergamijn.nl


De procedure beslaat een kennismakingsgesprek met één van de recruiters; Marie-Christine of Anja. Het tweede gesprek vindt plaats op locatie met de teamleider Marion Hanssen